PolenRep - Billakering i Polen / Autolakering på polske værksteder / Bilmaleri i Stettin
15615
page-template-default,page,page-id-15615,ajax_fade,page_not_loaded,,no_animation_on_touch,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_non_responsive
 

BILLAKERING

Billakering i Polen / Autolakering i Polen

 

En omlakering kan anbefales når bilen begynder at se trist ud pga. rust og buler, men også hvis man ønsker at give bilen en mere moderne farve eller speciel farve, hvorved den bliver nemmere at sælge.

 

Vi samarbejder kun med autolakeringsværksteder som kan levere den bedste kvalitet, dvs. en god forarbejdning og derefter 3-5 lag maling. Bilerne males og tørres i professionelle malerkabiner.

 

Fordelen ved at omlakere sin egen bil frem for at købe en anden brugt bil er at man ved hvad man har, og man ved hvad der er blevet lavet.

 

Billakering pris / Autolakering pris

 

Vi kan ud fra en god beskrivelse og billeder vurdere hvad projektet vil koste, men vi anbefaler altid at bilen bliver grundigt gennemgået efter ankomst til Polen. Derved kan vi tidligt konstatere om den første vurdering holder, eller om der f.eks skal skiftes flere pladedele end først antaget. Især bilens bund og bærende dele kan være mere medtaget end man regner med, men ved en gennemgang på lift vil karrosseriet, bunden og de bærende dele blive kontrolleret for gennemtæringer.

 

Hvis bilen er meget rusten og der skal laves meget pladearbejde vil den samlede pris for at få bilen omlakeret blive højere, men omvendt bliver besparelsen endnu større i forhold til at få arbejdet lavet i Skandinavien.

 

Billakering metode / Autolakering metode

 

For at få det bedste slutresultat skal der laves et grundigt forarbejde, og det afhænger af den enkelte bil hvad der skal gøres.

 

Det første skridt er at ”adskille” bilen. Afmontering og montering er en stor del af arbejdet, men det er en forudsætning for et godt slutresultat.

 

Efter afmonteringen fjernes overfladerust, og det kan være nødvendigt med pladearbejde.

 

Når al rust er fjernet og nye pladedele på svejses bliver bilen og de afmonterede pladedele spartlet.

 

Når der er opnået en jævn og glat flade males der med grundmaling, og derefter males der med 3-5 lag i den aftalte farve. Der sluttes af med to gange klarlak. Malerarbejdet foregår i malerkabiner, hvor malingen også får tid til at tørre.

 

Når bilen er færdiglakeret og færdigmonteret vil den blive poleret op.

 

En omlakering efter denne opskrift tager min. 3 uger, afhængigt af hvor travlt vi har, og hvor meget pladearbejde der skal laves.

 

Dellakering

 

Dellakering er aktuelt hvis der begynder at komme rust, eller hvis bilen har fået ridser eller skader. Udover det rent kosmetiske er det vigtigt at standse udviklingen af rust inden den kommer ud af kontrol.

 

Det pynter på de fleste biler at få sidespejle og kofangere samt evt. pyntelister og dørhåndtag indfarvet i samme farve som karosseriet. Det er arbejde som normalt vil kunne klares på 3 dage.

 

Fremgangsmåden ved dellakering er den samme som ved fuldlakering, men ved dellakering vil man bare male det element hvor skaden er sket.

 

Du er velkommen til at kontakte os – du kan ringe eller skrive til os HER.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close