PolenRep - Bilmekaniker i Polen (Stettin) og reparation af motorcykler, busser og lastbiler
16181
page-template-default,page,page-id-16181,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Nyttig info

Nyttig info

Her finder du nyttige informationer omkring det praktiske forbundet med at få reparationer udført i Polen, en udførlig beskrivelse af forløbet fra start til slut, oplysninger om andre sparemuligheder samt information om Polen og byen Stettin.

 

1. Forespørgsel
2. Tilbud
3. Transport
4. Sikkerhed & forsikring
5. Betaling
6. Reklamationsret
7. Om værkstederne
8. Reservedele
9. Forløbet – fra start til slut
10. Andre besparelser
11. Links
12. Kontakt PolenRep

1. Forespørgsel

En forespørgsel bør være så præcis som muligt, og helst i punktform opdelt på hovedområder (fx om det er karosseri, mekanisk, elektrisk, interiør osv).

I mange tilfælde vil digitalbilleder egne sig godt til at vise omfanget af det arbejde som ønskes udført og hvilke dele der evt. skal skiftes.

Vores svar på din henvendelse vil komme senest 5 hverdage efter vi har modtaget din forespørgsel. Hvis du ikke har modtaget vores svar – så vær venligst og kontakt os, da vi måske ikke har modtaget din e-mail.

Til toppen af siden

2. Tilbud

Når vi modtager en forespørgsel vil vi undersøge hvilke værksteder der egner sig til arbejdet, og vi kan derefter udarbejde et tilbud med et prisoverslag.

Tilbuddet er gratis og uforpligtende og vil blive tilsendt via e-mail, typisk indenfor 5 hverdage. Der kan dog gå længere tid hvis vi først skal undersøge en masse detaljer, så derfor vil vi i nogle tilfælde sende et foreløbigt tilbud inden vi fortsætter med at undersøge resten af detaljerne. For at undgå unødig ventetid bør du i din henvendelse skrive så detaljeret som muligt og gerne medsende billeder.

Tilbuddet indeholder såvidt muligt priser på reparationer og indkøb af dele, og derudover vil de fremgå en pris på evt. transport.

Priserne i tilbuddet vil være skrevet i polske zloty, og de gælder som udgangspunkt i tre måneder.

Til erhvervsdrivende i Danmark, Norge og Sverige kan der udstedes faktura uden moms.

Hvis du beslutter at acceptere vores tilbud skal der planlægges transport, og vi vil undersøge hvordan arbejdet kan planlægges.

Til toppen af siden

3. Transport

Vi tilbyder at hjælpe med at transportere køretøjer og materialer til og fra Polen. Har du et køretøj som du ønsker repareret i Polen findes der forskellige løsninger på at få køretøjet transporteret til Polen og retur. Hvis køretøjet er indregistreret og kan køre, er den bedste og billigste løsning at du selv eller en af vore chauffører kører bilen. Vi har også flere gange sat kunder i kontakt med hinanden så de kunne hjælpe hinanden med transport frem eller tilbage.

Hvis du vælger selv at køre bilen til Polen vil vi hjælpe dig med de praktiske ting under opholdet og evt. returtransport (med anden kunde, eller med bus eller fly). Ved korterevarende værkstedsbesøg kan du holde en lille ferie og se på nogle af byens muligheder. Hvis du vælger selv at afhente bilen efter endt reparation vil vi gerne forsøge at hjælpe med transporten til Polen.

Hvis bilen skal køres af en chauffør skal du garantere at bilen er i sikkerheds- og driftsmæssig forsvarlig stand. Vi vil så prøve at få det til at passe med en returtransport i samme område.

Hvis bilen skal transporteret på trailer/lad skal vi kende bilens vægt og mål, herunder evt. akselafstand hvis det er en større bil, fx amerikanerbil.

Hvis du har nogle dele som skal males eller betrækkes kan det godt betale sig at lade os afhente dem og bringe dem tilbage efter udført arbejde i Polen. Vi har jævnligt transport til de danske byer København, Gedser, Kolding, Viborg, Herning og Struer, og til Norge og Sverige kan du forhøre dig om hvornår vi har næste transport.

Priser for transport afhænger af:

  • Hvor er afhentningssted?
  • Hvilken slags køretøj (evt. materialer) skal transporteres?
  • Kan det koordineres med en returtransport?
  • Skal transporten inkludere færgeoverfart/bro?

Priseksempler, almindelig personbil (data fra august 2008):

  • Afhentning af chauffør i Århus: 800 kr.
  • Afhentning på trailer/lad i Århus: 2.400 kr.
  • Afhentning af chauffør i København: 1.200 kr.
  • Afhentning på trailer/lad i København: 2.200 kr.

Priserne forudsætter at der kan koordineres med returtransport af anden bil, og ved chaufførkørsel skal bilen være fuldt tanket.

Til toppen af siden

4. Sikkerhed & forsikring

Hvis bilen skal køres af vores chauffør skal bilen have lovpligtig ansvarsforsikring, og det grønne forsikringsbevis skal udleveres til chaufføren.

Er bilen kaskoforsikret vil denne forsikring dække under kørsel, transport på trailer og parkering.

Er bilen ikke indregistreret kan man købe en ”Stilstandsforsikring kasko”, som dækker bilen under transport på trailer og parkering.

Under opholdet i Stettin vil bilen det meste af tiden være på et overvåget og sikret område.

Til toppen af siden

5. Betaling

Inden et projekt påbegyndes skal der ske forudbetaling af et nærmere aftalt beløb. Beløbet skal dække omkostninger til transport, indkøb af dele samt en del af værkstedernes arbejdsløn.

Det enkelte værksted skal have fuld betaling inden køretøjet forlader værkstedet, og der afregnes i polske zloty.

Betalinger kan foregå kontant eller overføres til vores polske konto.

Ønsker du at betale kontant i Polen skal du være opmærksom på at der oftest er begrænsninger for hvor meget du kan hæve på dit betalings-/kreditkort.

Hvis du vælger at overføre til vores polske bankkonto skal du sørge for at bankens transaktionsgebyr er indeholdt i det overførte beløb. Husk at der normalt går 4 hverdage ved bankoverførsel mellem dansk og polsk konto.

Det fulde beløb skal altid være betalt inden bilen forlader Polen, og hvis der er tale om større projekter, fx totalrenovering, kan det være nødvendigt med delvis betaling midtvejs i forløbet.

Til erhvervsdrivende i Danmark, Norge og Sverige kan der udstedes faktura uden moms. Der skal da oplyses firmanavn og adresse samt momsnummer. Der skal også underskrives en udførselsblanket, som dokumenterer at bilen har været indført i Polen, er blevet repareret og atter udført.

Til toppen af siden

6. Reklamationsret

Efter endt reparation får du udleveret en regning. Denne regning er dokumentation, såfremt du skulle få brug for at reklamere over mangelfulde reparationer eller dele der er gået i stykker. Ifølge polsk lov ydes der ET års reklamationsret på reparationer foretaget i Polen.

Reparationer mv. som er udført på de værksteder som vi samarbejder med har en høj kvalitet, fordi de er vant til at levere til vore kunder fra Skandinavien. Der vil dog altid kunne ske fejl, men vi garanterer for at fejl og mangler vil blive udbedret uden beregning.

Til toppen af siden

7. Om værkstederne

Vi samarbejder med en række forskellige værksteder indenfor forskellige specialer. De fleste af værkstederne har vi samarbejdet med igennem flere år, og derfor kender vi deres kvalitetsniveau og arbejdsmoral.

Vores godkendelse af de enkelte værksteder bygger på en vurdering af udførte opgaver, besigtigelse af faciliteter og samtale med værkstedschef, herunder oplysninger om leveringstider, arbejdsprocesser og produktanvendelser. Endvidere indhenter vi oplysninger omkring økonomiske forhold, fx om værkstedet har et større udestående med offentlige myndigheder.

Til toppen af siden

8. Reservedele

Vores værksteder anvender som udgangspunkt reservedele af den bedste kvalitet. Der bliver dog altid taget højde for hvad der i den enkelte situation svarer sig bedst, og som kunde har du mulighed for at vælge hvilken kvalitet eller mærke du ønsker. Du kan også vælge selv at medbringe dele.

Prisen på reservedele i Polen er ofte lavere end i Skandinavien!

Til gamle eller specielle biler kan det være vanskelligt og tidskrævende at finde reservedele, og det er derfor en fordel at du selv skaffer eller medvirker til at finde de nødvendige reservedele. Det er ærgerligt at skulle sætte arbejdet i stå pga. mangel på reservedele.

Udskiftede reservedele kan naturligvis gemmes og leveres sammen med bilen efter endt reparation.

Når dele bliver sendt fra Polen til udlandet eller fra udlandet til Polen, skal kunden være klar at denne er ansvarlig for at betale ekstra omkostninger som f.eks. told eller andre afgifter.

Brugte dele kommer uden garanti.

Til toppen af siden

9. Forløbet – fra start til slut

Hvis du ønsker at acceptere vores tilbud udarbejder vi en kontrakt – ”Aftale om formidling”, og det aftales hvor meget der skal forudbetales til dækning af evt. transport, reservedele samt for den første del af arbejdet.

Kontrakten samt en fuldmagt underskrives når bilen overdrages i vores varetægt, og du skal også udlevere bilens registreringsattest (evt. kopi). Fuldmagten dokumenterer, at vi har brugsret til dit køretøj i en nærmere angivet periode, og sammen med registreringsattesten er de nødvendige for os såfremt vi skulle blive kontrolleret af politiet.

Hvis du vælger selv at køre bilen til Polen mødes vi på et centralt sted, evt. ved hotellet (hvis du overnatter). Hvis bilen skal afhentes af chauffør eller autotransporter overdrages papirerne til chaufføren. Hvis bilen skal køres skal der altid medbringes Det grønne forsikringsbevis, og hvis bilen er kaskoforsikret skal også udleveres Det røde forsikringsbevis.

Når din bil er ankommer til det polske værksted vil den blive gennemgået, og du har mulighed for at møde den værkstedsansvarlige (hvis du selv kommer med). Under gennemgangen vil mekanikeren i nogle tilfælde konstatere mangler som ikke var med på den oprindelige liste. Du vil blive orienteret så du kan afgøre om det skal laves eller ej inden arbejdet fortsætter.

Når arbejdet er påbegyndt vil der stadig kunne opdages fejl som bør udbedres, men du vil altid få besked om væsentlige ændringer med det samme (evt. med billeddokumentation), hvorefter du kan tage stilling til hvorvidt reparationer skal foretages eller ej. I den forbindelse er det vigtigt at vi hurtigt kan få kontakt med dig så arbejdet ikke skal stå stille mere end højst nødvendigt.

Hvis der er tale om større projekter vil vi under forløbet holde dig orienteret om hvordan arbejdet skrider frem. Ved arbejde på bilens karosseri vil vi sende billeder på e-mail så du kan følge med i arbejdet.

Når din bil er færdig og det resterende beløb betalt bliver den afhentet af en af vore medarbejdere, og du er selvfølgeligt velkommen til at tage med ud på værkstedet. Hvis det er aftalt at vi skal levere bilen på din adresse vil bilen blive leveret som aftalt.

Du vil få udleveret en regning, som er dokumentation hvis du skulle få brug for at reklamere.

Til toppen af siden

10.Andre besparelser

Hvis du selv kommer til Stettin, evt. med familie eller venner, kan vi hjælpe dig med de forskellige muligheder i byen:

  • Tandlægebesøg på en af byens bedste klinikker,
  • Reservation af hotelværelse og evt. bord på restaurant og dansested

Til toppen af siden

11. Links

Transport til Stettin:

Til toppen af siden

12. Kontakt PolenRep

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at få udført et stykke arbejde er du velkommen til at kontakte os på en af følgende måder:

PolenRep kundeservice er åben for telefoniske henvendelser på følgende nummer:
Telefon: +48 91 350 77 95
(mandag-fredag kl. 9-17)

Vi kan også kontaktes på denne kontaktformular eller via e-mail: kontakt@polenrep.dk.

Vores adresse:
PolenRep autoværksted
Jana Henryka Dabrowskiego 28
70-100 Stettin
Polen

Til toppen af siden

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close